BoZDROWO

Sałatka z komosą ryżową, batatem, szpinakiem, granatem i serem feta

Proponowana sałatka to bomba witaminowa, ale także bogactwo składników odżywczych, mineralnych i zdrowych tłuszczów nienasyconych.

Komosa ryżowa (quinoa) jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin i składników mineralnych. Ma składniki antyoksydacyjne i jest polecana w profilaktyce przeciwnowotworowej, przyczynia się do obniżenia cholesterolu i można jej przypisać działanie przeciwmiażdżycowe.

Ziarna owocu granatu wspomagają procesy trawienne, poprawiają przepływ krwi, obniżają ciśnienie, pomagają utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu, działają regenerująco na skórę, pomagają utrzymać jej zdrowy koloryt, wzmacniają ściany komórkowe i zapobiegają utracie przez nie wody, a przez to spowalniają proces starzenia się skóry.

O prozdrowotnym wpływie batatów pisałam tu:

Sałatka oprócz niepodważalnych walorów prozdrowotnych stanowi miks ciekawych smaków – od słodkiego, kwaśnego po słony i kolorów! Mi ta kompozycja bardzo spasowała i będę z pewnością często po nią sięgać. Polecam na zdrowie!

Szczegóły

Porcje

4 porcje

Czas przygotowania

25 minut

Składniki

  • bataty – 2 sztuki średniej wielkości

  • komosa ryżowa – 50 g

  • szpinak baby – 100 g (około 2 spore garści)

  • ser typu feta – 100 g

  • owoc granatu – ziarna z 1/2 sztuki

  • limonka – 1/2 sztuki

  • oliwa z oliwek – 3 łyżki

  • miód – 1 łyżeczka

  • musztarda – 1 łyżeczka

  • przyprawy do sosu winegret: bazylia – 1 łyżeczka, mieszanka (w równych proporcjach) – cynamon, gałka muszkatołowa, imbir – razem 1/2 łyżeczki

  • sól i pieprz

  • olej rzepakowy

Przygotowanie

  • Bataty obrać z skórki, pokroić w kostkę, nasmarować olejem rzepakowym, rozłożyć równomiernie na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 20 minut do zarumienienia w piekarniku nagrzanym do 200ºC. Przełożyć do miski
  • Komosę ryżową ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu. Po odsączeniu dodać do batatów
  • Wydrążyć ziarna granatu i dodać je do sałatki. Dodać sól i pieprz do smaku, liście szpinaku, wymieszać
  • Przygotować sos winegret mieszając: oliwę w oliwek, miód, musztardę, sok z limonki, bazylię
  • Sałatkę polać sosem winegret i posypać pokruszonym serem feta
  • Opcjonalnie sałatkę udekorować listkami natki pietruszki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *