BoZDROWO

Chili sin carne

Bezmięsna wersja znanego chili con carne, pełna warzyw, fasoli i aromatycznych przypraw, zadowoli podniebienia gustujące w kuchni meksykańskiej. Posiłek łatwy w przygotowaniu i bardzo pożywny. Należy pamiętać, by nie oszczędzać na przyprawach, ponieważ dobre chili wyróżnia się nie tylko wyrazistym kolorem, ale również ostrym smakiem.

Szczegóły

Czas przygotowania

10 minut

Czas gotowania

40 minut

Składniki

  • cukinia – 1 sztuka

  • papryka czerwona i żółta – po 1 sztuce

  • cebula czerwona – 2 sztuki

  • marchewka – 2 sztuki (lub 1 duża)

  • czerwona fasola – 1 puszka

  • kukurydza – 1 puszka

  • pomidory krojone – 1 puszka

  • czosnek – 3 ząbki

  • przecier pomidorowy bio w kartoniku – 300 g

  • przyprawy: papryka ostra-1 i 1/2 łyżeczki, papryka wędzona- 1 łyżeczka, papryka słodka – 1 łyżeczka, kminek- 1/2 łyżeczki, cynamon- 1/2 łyżeczki, pieprz cayenne- szczypta, oregano- 1/2 łyżeczki, sól i pieprz.

  • olej rzepakowy

  • natka pietruszki

Przygotowanie

  • Warzywa umyć, osuszyć, pokroić w kostkę, cebulę posiekać
  • W głębokiej patelni rozgrzać olej, wrzucić wszystkie warzywa oraz czosnek przeciśnięty przez praskę, wszystko razem podsmażyć do momentu, kiedy warzywa będą zarumienione i chrupiące
  • Dodać pomidory z puszki wraz z zalewą, przecier pomidorowy i dusić do momentu, aż będziemy mieć pewność, że wszystkie warzywa mają pożądaną przez nas miękkość
  • Fasolę i kukurydzę odsączyć, dodać do potrawy, wszystko razem dusić przez około 10 minut. Doprawić przyprawami
  • Podawać z ryżem (lub pieczywem), bogato posypując poszatkowaną natką pietruszki. Można posypać delikatnie startą mozzarellą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *