BoZDROWO

Surówka z selera naciowego z rukolą, ogórkiem i pomidorkami

Pyszna i zdrowa surówka z selera naciowego, doda smaczku wielu daniom. Seler ma swój specyficzny smak, ale dzięki kompozycji z innymi składnikami, naprawdę da się go polubić. Seler ma tyle prozdrowotnych zalet, że warto często go włączać do posiłków. Wspomnę, że jest bogatym źródłem wielu witamin – C, E i witamin z grupy B. Spośród warzyw korzeniowych seler zawiera najwięcej fosforu, ale dostarcza także wapnia, cynku, potasu, magnezu i żelaza!

O selerze i jego nieocenionych dla zdrowia i urody właściwościach pisałam już w przepisie na sok z selera:

Szczegóły

Czas przygotowania

15 minut

Porcje

4

Składniki

  • seler naciowy – 4 sztuki

  • rukola – 1 garść

  • pomidorki koktajlowe – 1 garść

  • ogórek zielony – 1 sztuka

  • oliwa z oliwek – 3 łyżki

  • musztarda – 1 łyżka

  • czosnek – 1 ząbek

  • sól i pieprz

  • cytryna lub limonka

Przygotowanie

  • Warzywa umyć, ogórek obrać ze skórki
  • Seler naciowy oraz ogórek zielony pokroić w drobną kosteczkę, przełożyć do miski, dodać rukolę
  • Pomidorki koktajlowe przekroić wzdłuż na 4 (ćwiartki) a następnie w poprzek na pół, przełożyć do miski, skropić całość delikatnie sokiem z cytryny lub limonki
  • W osobnej miseczce zmieszać oliwę z oliwek z musztardą, przeciśniętym ząbkiem czosnku, solą, pieprzem, którego dodajemy dość obficie
  • Do sałatki dodajemy oliwę z przyprawami i całość dokładnie mieszamy

Surówka pasuje, jako dodatek do obiadu, ale równie dobrze- do dań z grilla

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *