BoZDROWO

Sałatka z pora z makrelą lub śledziem

Kwasy omega 3 zawarte w rybach mają działanie przeciwmiażdżycowe, przyczyniają się do obniżenia poziomu trójglicerydów a podwyższenia tzw. „dobrego cholesterolu”. Mówi się także o działaniu przeciwalergicznym, przeciwnowotworowym i przeciwdepresyjnym. Najwięcej kwasów omega 3 mają ryby tłuste, czyli śledź, makrela, łosoś, sardela, sardynka. Korzyści z jedzenia ryb są niezaprzeczalne, dlatego powinny one zajmować ważne miejsce w naszym menu.

Szczegóły

Czas przygotowania

20 minut

Składniki

  • makrela lub śledź w oleju roślinnym – 1 puszka

  • ogórek zielony – 1 sztuka

  • natka pietruszki – 1 pęczek

  • por – 1 sztuka, jasna część

  • sól i pieprz do smaku

  • jajko – 2 sztuki

  • (majonez – 1 łyżeczka opcjonalnie)

Przygotowanie

  • Jajka ugotować na twardo, obrać, drobno posiekać
  • Por (jasna część) posiekać drobno a ogórek wraz ze skórka pokroić w kosteczkę. Przełożyć oba składniki do miski
  • Posiekać natkę pietruszki. Połowę dodać do sałatki, a drugą połowę zostawić do dekoracji
  • Odlać zalewę z ryby. Rybę pognieść widelcem i przełożyć do miski. Dodać sól i pieprz do smaku (opcjonalnie dodać majonez). Wszystkie składniki wymieszać
  • Sałatkę udekorować posypując ją posiekanym jajkiem na twardo oraz pozostałą natką pietruszki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *