BoZDROWO

Filet z mintaja smażony

Mintaj jest popularny i łatwo dostępny w sklepach w formie mrożonej- jest to dobry wybór, gdyż ryba w takiej formie jest najmniej przetworzona (chodzi mi o formy inne poza rybą świeżą). Najlepiej wybierać mintaja pacyficznego, posiadającego certyfikat MSC. Warto także zwrócić uwagę na ilość glazury, pożądana ilość to 3 – 5 %, by nie przepłacać za wodę zamiast ryby.

Mięso mintaja cechuje niska kaloryczność, dlatego stanowi on zdrową alternatywę dla mięsa w diecie. Mintaj posiada małe ilości tłuszczu, co jest zaletą dla osób na diecie. Niestety mała ilość tłuszczu oznacza małą zawartość prozdrowotnych kwasów omega-3, które bardzo korzystnie wpływają na zdrowie i są szczególnie zalecane dla osób z chorobami układu krążenia. Mintaj jest za to bogaty w białko, zawiera także: selen, fosfor, witaminę D oraz witaminę A. Mintaj charakteryzuje się niską zawartością rtęci, dlatego jest polecany także kobietom w ciąży oraz dzieciom. To bardzo ważne, gdyż nawet u osób dorosłych rtęć może powodować trwałe uszkodzenie nerek i mózgu.

Istnieje wiele przepisów na przyrządzenie mintaja, przedstawiam rybę smażoną – wersja najmniej dietetyczna, ale u mnie bardzo lubiana, w ciekawej kompozycji obiadowej.

Szczegóły

Czas przygotowania

15 minut

Czas smażenia

20 minut

Składniki

  • mintaj mrożony – 500 g (8 filetów)

  • jajko – 2 sztuki

  • tarta bułka

  • przyprawy – sól, pieprz (ewentualnie świeże zioła)

  • olej do smażenia

Przygotowanie

  • Przyprawić filety – wcześniej odmrożone i osuszone papierowym ręcznikiem. Uwaga! Ryba ma swój specyficzny smak i nie potrzebuje nadmiaru przypraw. Najlepiej użyć tylko soli i pieprzu (ewentualnie świeżych posiekanych ziół)
  • Rozbić 2 jajka, rozmieszać, zanurzać filety w jajku a następnie obtoczyć w tartej bułce
  • Olej podgrzać na patelni i smażyć filety na gorącym oleju, z każdej strony około 5 minut, to uzyskania ładnego, przyrumienionego koloru panierki. Zdjąć z patelni

Sam przepis znany i mało odkrywczy, ale urozmaiceniem jest zestaw, w jakim proponuję go podać. Serwowany z gniazdami z pure ziemniaczanego podawanych z łyżką jogurtu naturalnego, posypanych posiekanym koperkiem oraz z surówką z selera naciowego na pewno będzie stanowił atrakcyjny posiłek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *